- Öckerö Fastigheter
- / Information
- / Servicegaranti
Servicegaranti
Felanmälningar till ÖFAB delas in i 4 olika prioriteter.
Prio A; AKUTA fel
Med akuta fel räknas det som kan orsaka skador på personer och/eller fastigheten.
Ex. Vattenläcka (där vatten kan orsaka skada), stopp i avlopp med stigande vatten, hiss som stannat/fastnat, helt strömlöst, utelåst, brandrisker, skadegörelse med risk för fastighet.
OBS! Använd inte felanmälan via Internet vid akuta situationer.
Beredskapstelefon för AKUTA fel, 031-703 17 10
- Åtgärd: Akut/samma dag
Prio B;
Täcker in de flesta typer av felanmälningar
Ex. Tvättmaskin, torktumlare, kyl, frys, ventilation, dörrar, fönster, lås, skadedjur och belysning.
- Åtgärd: inom 5 arbetsdagar
Prio C;
Här läggs beställningar som ÖFAB inte åtgärdar själva utan utav underentreprenörer.
- Åtgärd: inom 10 arbetsdagar
Prio D;
Jobb som behöver planeras in vid speciella förhållanden eller tillfällen samt felanmälningar där leveranstider på materiel är längre än 10 dagar.
- Åtgärd: Planeras in
Felanmälan i kundportalen
Snabbaste och enklaste sättet att göra felanmälan är genom er kundportal där felanmälan går direkt ut till fastighetsvärdens mobil.
Finns på vår hemsida
I er kundportal kan ni också följa status på ert ärende samt se vilka åtgärder som utförts av vår personal eller av underentreprenörer
Felanmälan via telefon
Det går också bra att göra felanmälan över telefon men då viktigt att veta att ärendet läggs in i vårt system först efter 24 timmar.
Vardagar 08:00 – 10:00. Tel: 031-763 24 00
Bostäder
För dig som bor i lägenhet är användarnamnet = lägenhetens objektsnummer. Detta finns bland annat på hyresavin.
Lösenordet är de sex första siffrorna i födelsedatumet på den som står för kontraktet (ÅÅMMDD).
Lokaler
För felanmälan i lokaler så vänder ni er till ansvarig på avtalet till lokalen.
Behövs nytt användarnamn och lösenord kan detta fås på förfrågan över mail: info@ockerofast.se
Senast uppdaterad: